Wejście na Chamechaude

Chamechaude (2082 m n.p.m.) to szczyt w Prealpach Sabaudzkich, części Alp Zachodnich. Leży we wschodniej Francji w regionie Owernia-Rodan-Alpy. Jest to najwyższy szczyt masywu Chartreuse.

Po opuszczeniu Schwarzwaldu udaliśmy się w okolice Grenoble, a dokładnie na parking, na Przełęczy Col de Porte, w miejscowości Sarcenas. Dojechaliśmy tam kwadrans przed 20 i po krótkim rekonesansie, położyliśmy się spać w naszym mikro kamperze 😛

Skąpany w chmurach szczyt Chamechaude był na wyciągnięcie ręki 🙂

Na szlak wyruszyliśmy o ósmej rano. Według drogowskazu mieliśmy do przejścia 3,4 km i miało nam to zająć 2:45 h. Pogoda była idealna na wędrówkę. Szlak łagodnie piął się w górę, a ze wzrostem wysokości ukazywały się nam coraz piękniejsze widoki 🙂

W końcu słońce wyłoniło się zza szczytu.

A my wchodziliśmy i wchodziliśmy… ponad chmury…

Przed samym szczytem było miejsce ubezpieczone stalową liną i klamrami.

Szczyt zdobyliśmy o 9:30, czyli ponad godzinę szybciej, niż sugerowała by to informacja na znaku 🙂 Widoki były niesamowite 🙂

Na szczycie pogoda zaczęła się trochę psuć, więc po krótkim posiłku zaczęliśmy schodzić.

W drodze powrotnej zeszliśmy nieco ze szlaku, obejrzeć dwie chatki 😛 Jedną na skale, pięknie utrzymaną, niestety bez ogrzewania.

Druga w trochę gorszym stanie ale z piecykiem 🙂

W samochodzie byliśmy kilkanaście minut później. Wycieczka na Chamechaude była bardzo udana 🙂